Kao biće gladno ljubavi, i
posljedično pravednosti, dobrote, ljubavi...čovjek se s pravom osjeća
prikraćeno u svijetu ega u kojem caruje suprotna stvarnost. Nije li onda
ironično da se toliki umovi naprežu u nastojanju da mu oduzmu tu nadu u bolju
stvarnost mjesto da joj i sami, razmjerno svojim darovima, pokušaju pridonijeti?
Zar bi liječnici bolesniku uskratili djelotvoran lijek samo zato što su
uvjereni kako je to pusti placebo. Nevjerojatno je kako se ne shvaća bit
istine. Kada bi postojao kakav placebo za uskrsnuće od mrtvih, bismo li ga i
dalje držali obmanom. Ta, tko garantira da svi lijekovi nisu placebo lijekovi?
I zar to ne bi bila, zapravo, odlična vijest. Radosna vijest o veličanstvenoj
moći našega uma da snagom vjere mijenja stvarnst. Ne zvuči li ovo od nekud
poznato?
Zaboga miloga, lijek nije nešto
što su liječnici proglasili lijekom, nego nešto što liječi. Jedina definicija i
funkcija lijeka jest da liječi. Sve ostalo je irelevantno. Zašto uopće postoji
fenomen placeba? Zašto je to nerijetko jedini djelotvorni lijek? Jesu li znanstvenici
ikada sebi postavili takvo pitanje mjesto što ulažu toliko napora da ga, kao
obmanu, učine ništavnim? Doznavši da ih je izliječio "lažni lijek", ljudi se
najčešće ponovno vraćaju u stanje bolesti, a znanstvenici likuju evidentirajući
još jedan fenomen kojeg tada imenuju nocebom (kao negativno usmjereni placebo, antiplacebo,
odnosno neutralizacija placebo učinka novim placebo učinkom). Kako besmisleno i kako se namjerno propušta bit placeba kao fenomena!
Tko nam garantira da svaki, pa i najjači lijek, ne djeluje kao placebo kojeg karakterizira, ne u obmana, kako nas želi uvjeriti znanost, nego moć koju mu čovjek, vjerujući, pridaje. Njegova učinkovitost, dakle, nije svojstvo lijeka (bio on stvarni ili lažni), nego ljudskoga duha. Dok to ne shvatimo i dalje ćemo biti osupnuti, a onda i nepovjerljivi prema svemu što ne sadrži jake kemijske supstance koje smo, zahvaljujući trajnim sugestijama "onih koji znaju", naučili držati učinkovitima. I jest tako, no treba znati još nešto: I to je placebo. Sve u što nepokolebljivo vjerujemo djeluje u skladu s tom vjerom - to je najjednostavnija i jedina istinita i smislena definicija placeba i njegovog negativnog parnjaka noceba.
Naučeni smo vjerovati da lijek ne
može biti 'obična' šećerna otopina, pa se očajni vraćamo bolesti ne shvaćajući
da je duh onaj koji ozdravljuje i onaj koji stvara bolest, a čini to u skladu s
našim dubokim uvjerenjem. Pravo je čudo da znanstvenici i liječnici to još nisu
shvatili, stoga je vjerojatnije da ne žele shvatiti iz mnogobrojnih, svima nam
poznatih, pa čak i shvatljivih razloga s pozicije ego-svijesti. Farmaceutska
industrija ne živi od našega zdravlja, nego od bolesti, a vjera se ne može
prodavati barem onda kada se spozna da ona liječi, a ne lijekovi. No, sve dotle
dok su nam oni (lijekovi) potrebni da bi ju potakli i održali, moći će trljati
ruke stvarajući uvijek nove strahove i nove lijekove koji će ih otklanjati.
Slično je i s mnogim religijama.
Kada bi najveći duhovni autoriteti svih religija najednom objavili zabludu u vezi s Božjom opstojnošću, bolnice bi, bez sumnje, umah preplavile kolone ozbiljnih bolesnika koji su izgubili smisao života. Nije li to smiješno i porazno za neizmjerno veličanstvo ljudskoga duha? Dati nekome drugome moć da određuje narav i istinu tvoga vlastitog duha, pogrda je tom duhu. Ne zovite nikoga svojim učiteljem, reče najveći Učitelj svijeta, ali učenici ne slušaju, oni svoj duh ne drže svetim tlom unutar kojega sam Bog prebiva nego tu svetost traže na način koji im netko 'svetiji od njih' odredi, propiše ili preporuči.
Kada bi najveći duhovni autoriteti svih religija najednom objavili zabludu u vezi s Božjom opstojnošću, bolnice bi, bez sumnje, umah preplavile kolone ozbiljnih bolesnika koji su izgubili smisao života. Nije li to smiješno i porazno za neizmjerno veličanstvo ljudskoga duha? Dati nekome drugome moć da određuje narav i istinu tvoga vlastitog duha, pogrda je tom duhu. Ne zovite nikoga svojim učiteljem, reče najveći Učitelj svijeta, ali učenici ne slušaju, oni svoj duh ne drže svetim tlom unutar kojega sam Bog prebiva nego tu svetost traže na način koji im netko 'svetiji od njih' odredi, propiše ili preporuči.
(nastavlja se)