Kada bi bistri vitezovi darvinizma shvatili da
nas ne kažnjava Bog, nego sam ego (grijeh), kao što stoji u evanđelju, a isto tako, ne nagrađuje za odanost i revnost, kako spomenuti podrugljivo negoduju , nego to čini sam Duh Mudrosti koji
nije izvan nas, onda bi svi njihovi argumenti, poro i contra Božje
opstojnosti, izgubili smisao sve ako bi im propitkivanje religija i moglo
ostati kao utješna vjetrenjača. Tko je, dakle, pozvan da mjesto čovjeka odlučuje
kome će, i zašto, povjeriti svoj um, duh i srce, ukoliko ga već nekome želi
povjeravati, bila to crkva, džamija, sinagoga..., ili kakva god 'Dobrovoljna
zaklada za bistro učenje o istini'.
Nasuprot njima, Isusov savjet je nedvosmislen: Ne dopustite da vas nazivaju rabbi, jer imate samo jednog Učitelja, a svi ste braća. Nikoga na zemlji ne nazivajte svojim ocem, jer imate samo jednog Oca, onoga nebeskoga. (Mt 23,8-9) Samo bih dodala ono znakovito: Tko ima uši, neka čuje! Suprotno ovom naputku, učenici su se još za Isusova života prepirali o tome tko će biti veći i glavniji u Njegovu kraljevstvu, i to pred njim osobno, pa kako bi to propustili nakon Njegove smrti. Žalosno je što se to nastavlja i kroz cijelu kršćansku i ljudsku povijest, tako da se božanska baština koju je Isus ostavio u naslijeđe ljudima žalosno zapostavila pred natjecanjem oko toga tko je bolje i ispravnije nešto shvatio i time postao 'bolji vjernik' od onoga drugoga.
Među nama uvijek ima više Učitelja
nego učenika i više poučavanja o Kristu, nego učenja od Njega. Kao kršćanka, osjećam se i pozvanom i odgovornom,
tako da mi se, za razliku od onih 'bistrih', ne može optužiti za neznaboštvo pomoću
kojeg se lako otresa pepeo odgovornosti.
Svekolika stvarnost trebala bi služiti
životu, a ne obrnuto. Život nije stvoren da služi bilo čemu do li sam sebi zato
jer je očitovanje Božanskog stvaralaštva koje je suprotno zgrtanju već i samom činjenicom
što je zgrtanje motivirano strahom od oskudice koju stvaralačka Ljubav ne
poznaje. Zgrtanje, dakako, ne podrazumijeva samo materijalna blaga, nego sva
blaga ega u koja se ubraja i licemjerno dobročinstvo radi samouzdizanja, da
spomenem samo jedno, a popis je, vidjeli smo, neugodno predugačak.
Slobodni od straha kadri smo vidjeti
Boga u svemu, pa i u samim nevoljama koje i nisu ništa drugo do li prigoda da
se, suprotno Adamu i Evi, ne povjeruje zavodniku koji ih je i učinio stvarnima.
Tada su one ispunile svoju Božansku svrhu, pa više nemaju smisla.
Kada se prestanemo osjećati osiromašenima gubitkom blagodati ega, i poniženi pred njegovim
ispruženim prstom, tada samo uistinu dosegli neraspadljivo blago koje smo
stekli na nebesima. No do njega vodi strm i naporan put s kojeg se lako
sklizne, a teško ponovno dosegne, pa ipak, to nije samo jedini put, nego i
jedini ispravan put, onaj kojeg smo uporno, strastveno i uvjerljivo zaobilazili
ocjenjujući ga ništavnim ne vjerujući tako da je i samome Bogu moguće da
izabere nešto što je bezvrijedno u očima svijeta kako bi po njemu očitovao svu
svoju slavu. Pa, lutajmo onda drugim putevima, onim širokim i prostranim, sve dok ne shvatimo kamo oni, zapravo, vode.
Tvrda je to besjeda u ušima ega, ali ne onima koji imaju drugu vrsu
sluha. Poruka nije u tome da svi moramo biti osiromašeni, poniženi, ili što god
nezgodnoga, nego u tome da će, kada se odlučimo krenuti suprotno egu, on doći
po svoje, tako da će tražiti upravo ono što ste najmanje spremni dati. Ukoliko
toga ima puno, tada će se puno i tražiti. „Molim te Bože, spremna sam na sve,
samo ovo ne traži od mene!“, a ego tada pouzdano zna gdje treba udariti, a Bog
dopušta jer ima naš pristanak. Niste li spremni na takve žrtve, prestanite težiiti
za ljubavu i moliti za nju. To je jedini način da joj se oduprete.
Evanđeoska riječ će nas upozoriti
kako ništa ne može biti preskupo za cijenu spasenja, a spasenje može doći
jedino oslobođenjem od ropstva u koje smo zapali. Grijeh, naime, i nije ništa
drugo do robovanje, kako je to i Isus naučavao. Robovanje nečemu čemu nije
nužno robovati sve ako je i silno zavodljivo, a zavodljivo će biti sve dokle ne
shvatimo da nismo zbog njega zavodljivi, nego zavedeni, neslobodni, potlačeni u
našem božanskom dostojanstvu.
Božja stvarnost je jedna i
sveobuhvatna. Ako nas bilo što iz te stvarnosti plaši, znači da nije uzdignuta
na razinu na kojoj nema straha. Kako, dakle, možemo prihvatiti različite nedaće
i nevolje kao dio božanske stvarnosti, a da ne budemo licemjerni? Samo tako da
ih shvatimo kao put do oslobođenja od straha pred njima; kao smjernice i pouke
Božje Mudrosti koja zna što nam treba
prije nego što zaištemo, a ponekad su to upravo nevolje premda nam se
najteže pomiriti upravo s tim djelom spoznaje, ili barem dotle dok one ne minu.
Kako nas, zaboga, zlo može poučavati dobru?
Opiranjem zlu
automatski potvrđujemo njegovu moć dok istovremeno poričemo Božju stvarnost
koja je u temelju cjelokupne stvarnosti. Dakako da nismo kadri spoznati tu
božansku stvarnost dokle god u nju sumnjamo.
Svako zlo, naime, nosi u sebi
neku pouku, no trebamo biti voljni tragati za njom. Obično smo previše zaokupljeni
očajem, bijesom i osuđivanjem da bi smo mogli ostaviti prostora ičemu drugome.
Ukoliko su nevolje, na putu istine, beznačajne najčešće je takva i mudrost koja se po njima stječe. Tko, naprotiv, želi puninu, morat će iskazati mnogo
više spremnosti da ju primi. Dok plešemo po taktu ega osjećamo se relativno
zaštićeno, pa donekle i zadovoljno u njegovu carstvu. Ta, koji gospodar ne daje
plaću svojim podanicima, i tko konju koji vrše uskraćuje zobi?
Dok savršeno služimo egu, naše će
zobnice, u pravilu, biti pune, ali srca prazna. Kada to pokušamo obrnuti i naš svijet će se
obrtati u skladu s uvjerljivošću kojom to činimo. Za izgradnju novog doma,
možda neće biti dovoljno samo nekoliko sitnih popravaka budući smo, u većini
slučajeva, do grla uronjeni u pekmez ega, pa ga neće biti lako prenamijeniti
bez radikalnih promjena. Ukoliko je Ljubav stvarnost koja se istinski želi, (Ljubav
pisana velikim početnim slovom), i ukoliko se ustraje u toj želji, Ona će se
već pobrinuti za sve što se mora mijenjati.
Trenuci su to u kojima, mjesto
očajavanja, valja tragati za Mudrošću kojoj nije svrha iskušavati, nego graditi
novi svijet, novu stvarnost suprotnu egu, a to nije ni malo lak zadatak s
obzirom da imamo posla s moćnim protivnikom kojeg se nikako ne smije
podcijeniti, ali ni precijeniti.
Nema komentara:
Objavi komentar
Hvala za posjetu ovim duhovnim stranicama!